^
     

tiistai 10. elokuuta 2010

Makuuhuoneen uusi ilme


Lastenvaatteiden lisäksi tykkään lukea sisustuspostauksia ja olen aina utelias näkemään kuinka muut asuvat, joten nyt kun olen saanut makuuhuoneemme ilmettä päivitettyä, tässä vähän lisää meiltä (Toukan huoneenhan olen jo esitellyt) :)



Näistä kahdesta kuvasta näkee miltä makuuhuoneessa näytti ennen. Ihan kodikasta, mutta värimaailma on sekava.

Tuon päiväpeiton olen tehnyt joskus vuosia vuosia sitten. Pidän siitä edelleen kovasti, mutta kaipasin jotain rauhallisempaa. Itseasiassa olen kaivannut jo jonkin aikaa. Tarvikkeet uuteen päiväpeittoon ja tyynyihin on ollut olemassa jo varmaan vuoden verran. Nyt kesälomalla (siis miehen) sain vihdoin aikaiseksi ommella ja hääräillä :)





Ja tältä siellä nyt näyttää! Valkoista, vaaleaa ruskeaa ja turkoosiin vivahtavaa vaaleansinistä.
Isoimmat tyynyt saivat päälleen tyynyliinat, jotka koristelin ristipistopääskysillä ja vanhoilla pitseillä, osa itse virkattuja ja ennen muissa tehtävissä palvelleita, osa mummoni virkkaamia. Pienemmistä tyynyistä valkoinen on itsetehty ja sininen on 50-luvulta, eBaystä huudettu. Nalle on omaa tuotantoa :)


Tässä vielä kuvia makuuhuonetta muista kuvakulmista. Tuolla hyllyn päällä oli vielä muutama päivä sitten mun nallekokoelma (mulla oli yhteen aikaan tapana ostaa aina matkoilta nalle, mutta se jäi kun säilytystilaa ei enää löytynyt - en kuitenkaan halunnut nallejen valtaavan koko asuntoa), joka muutti Toukan huoneeseen. Mies toi tuon vanhan öljylampun mammansa kotoa, kun tämä muutti omakotitalosta pienempään asuntoon eikä voinut ottaa kaikkea mukaansa.






Vielä ei ole ihan 100% valmista. Haluaisin yöpöydille lamput ja jotain haluaisin tehdä tuolle verhokapalle - todennäköisesti leikkaan alareunan rimpsun pois, mutta annan muuten olla tuon saman.

3 kommenttia:

  1. Meillä on ihan samanlainen sänky! =D

    Meidän makkari on jäänyt sisustuksellisesti vähän vaiheeseen, se kun on vain paikka jossa ollaan yöt niin ei ole tullut sisustusta liikaa mietittyä. Toisaalta olen siihen tyytyväinen nyt, minimalistinen linja sopii makkariin! =)

    VastaaPoista
  2. Mä ihastuin ensimmäisenä myös tohon sänkyyn! Kivasti olet vaaleita tekstiilejä valinnut, kokonaisuus on kauniin raikas.

    Meilläkin muuten vanhempien makkarin sisustaminen ja laittaminen jäivät ihan viimeiseksi, kaikki muuut huoneet tuli laitettua ensin. Vaan kyllä olin tyytyväinen, kun viikonloppuna sain vihdoinkin loput "romppeet" pois ja nyt näyttää meilläkin siistiltä, siis makuuhuoneelta- ihan niinkin teillä;-)

    VastaaPoista
  3. Mrs Agatha & Aamunkukka: Sänky on kyllä todellakin kiva. Ollut meillä jo vuosia, mutta edelleen tykätään kovasti! Löytö Ikeasta :)

    Mä olen aika tasaisesti sisustanut kaikkia huoneita yhtä aikaa, ja siksi kaikki onkin nyt vielä ihan pikkuisen kesken, vaikka useita vuosia ollaan tässäkin asuttu :) Tietty työhuoneen muuttaminen Toukan huoneeksi ja yhden pikkumiehen tavaroiden mahduttaminen tänne sekoitti kuvioita vielä lisää :)

    Mielelläni kurkkaisin teidänkin makkareihin ;)

    VastaaPoista