^
     

tiistai 5. lokakuuta 2010

Kirjavinkki


Mulla on tämä kirja kirjastosta lainassa parhaillaan. Olen pitkään miettinyt sen ostamista, mutta päätin sitten "testata" kirjan ensin :) Ja nyt kun olen sen lukenut niin tiedän, että aion hankkia sen omaksikin!


Kirjassa on paljon ideoita siihen mitä lapsen kanssa voi tehdä yhdessä, kuinka kannustaa lasta olemaan luova ja kuinka nauttia luonnosta ja vuodenaikojen vaihtelusta ulkona ja sisällä. Osa ideoista ei sovi meille ollenkaan ja osa on aika itsestään selviä juttuja, mutta niistäkin on aina hyvä saada muistutus. Paljon jäi kuitenkin käteen! Omaksi haluan kirjan siksi, että iso osa asioista on sellaisia, jotka sopii parhaiten hieman vanhemmille lapsille. Aion siis aina silloin tällöin selailla kirjaa ja poimia ne jutut mitkä meille sopii juuri silloin parhaiten.


Ilmeisesti kirjan ideat pohjautuvat Waldorf- ja Steiner-pedagogiikan oppeihin, joten sellaiselle, joka näistä tietää jo paljon, ei kirjassa välttämättä ole paljon uutta, mutta minä, joka olen näistä kiinnostunut ja vasta alkanut hankkia tietoa, kirja oli juuri sopiva.


Kirjaa ei valitettavasti ole suomennettu, mutta jos englanti yhtään sujuu, niin suosittelen. Ainakin pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy.


Kannattaa tutustua myös Amandan ihanaan SouleMama-blogiin, jota olen lukenut jo vuosia!


I just read this book and I loved it! I also like the author's blog SouleMama.

5 kommenttia:

  1. Vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta kirjalta, mutta englanti ei suju valitettavasti niin hyvin että onnistuisi lukeminen. :(

    VastaaPoista
  2. Vaikuttaa kyllä tutustumisenarvoiselta kirjalta, täytyypä katsoa onko meidän krijastossa. Yritän muutenkin tuota englanninkielentaitoani petrata joten tuon aiheista kirjaa olisi varmasti kiva lukea englanniksikin!

    VastaaPoista
  3. Nyt voisin allekirjoittaa Unelman kommentin; kiitos hyvästä kirjavinkistä! Kerrotko vielä mistä tämän kirjan voi näppärimmin ostaa;-)?

    Hyviä hullutteluja ja kivaa viikkoa!

    VastaaPoista
  4. Kiitos vinkistä, tutustun ehdottomasti!

    VastaaPoista
  5. Aamunkukka: Mä tilaisin (ja tilaankin) bookdepository.co.uk:sta. Siellä se maksaa tällä hetkellä 10,42€ kotiinkuljetettuna! Olen tilannut tuolta ennenkin kirjoja ja hyvin toimii :)

    VastaaPoista