^
     

perjantai 11. kesäkuuta 2010

Ruokaa

Katsoin just Lostin viimeisen (kaksituntisen) jakson boksilta ja olen sekä iloinen että surullinen. Mä olen ollut alusta asti sarjaan ihan koukussa ja nyt se on sitten ohi! Viimeisessä jaksossa riittää kyllä sulateltavaa. Enkä oikein kykene nyt ajattelemaan mitään muuta.



Mutta kohta pitäisi ajatella ruokaa :) Viime perjantaina herkuteltiin paahdetuista tomaateista tehdyllä pastakastikkeella. Oli todella nam! Resepti löytyy Nigel Slaterin The Kitchen Diaries kirjasta, jota voin kyllä suositella. Siinä on monia muitakin ihania reseptejä! Tuo kirja on jaettu kuukausiin ja olen tänä vuonna vähän seurannut sitä tehden aina ruokaa kyseisen kuun ohjeiden mukaan tai inspiroimana :)



Jälkiruoaksi oli viime kesän pakastemansikoista tehty pavlova. Nam tällekin :)Ja tällä viikolla on jo päästy herkuttelemaan tuoreilla mansikoilla.

Nyt viikonlopuksi voisin leipoa suosikkejani, ranskalaisia macaroon-leivoksia. Ovat vain aika aikaavieviä tehdä, joten pitää katsoa millä mielellä Toukka herää päiväunilta :) Mutta mitä tekisin ruoaksi? Mies istuu tänään iltaa työporukan kanssa, joten meitä on vain minä ja Toukka syömässä.

4 kommenttia:

  1. Ihanan näköisiä ja kuuloisia herkkuja, laita tänne reseptit, niin pääsee kokeilemaan! :)

    VastaaPoista
  2. On kyllä hyvännäkösiä ruokia, varsinkin tuo pasta! Reseptiä kehiin! =D

    VastaaPoista
  3. Oijoi, laitatko macaroni-leivonnaisten ohjetta? Tuo pavlovakin näyttää niin herkulliselta;-)

    Oikein hyvää ja rentoa viikonloppua teille!

    VastaaPoista
  4. Lostin vika jakso oli kyllä aikamoinen...

    Ihana pavlova, mä niin rakastan marenkikakkuja!

    VastaaPoista