^
     

maanantai 12. huhtikuuta 2010

Lista

Äitiyslomalla-blogissa esitettiin jo jokin aika sitten haaste, jossa ideana oli listata arkisia toiveita. Mitä pidempään mietin tätä listaa, sitä pidemmäksi se muodostui, vaikka kuten alkuperäisen postauksen kommenteissa totesinkin, tuntuu, että arjessakin ehtii nykyään ihan kivasti tekemään niitä omia kivoja juttuja.

Vielä noin puoli vuotta sitten (ja muutenkin loppuvuoden kun olin kokoajan kipeänä) tuntui, että omaa aikaa ei ole, että minä olen kadonnut jonnekin, mutta miehen suosiollisella avustuksella olen ottanut sitä omaa aikaa. Stressanut vähemmän siitä mikä mielestäni on pakko tehdä ja tehnyt enemmän sitä mitä olen halunnut. Eniten kaipaa aikaa kahdestaan miehen kanssa, spontaaneja elokuvateatteriretkiä jne. mutta tilanne on mikä on, enkä valita. Kohta vietämme viikonlopun kahdestaan ja pian sen jälkeen illan vanhojen ystävien seurassa. Juuri vietin vuorokauden hyvien ystävieni seurassa miehen hoitaessa poikaa. Tuntuu, että ihan oikeasti kaikki on nyt kivassa tasapainossa.

Ja tässä tämä minun listani:

Tehdä palapeli
Leipoa jotain useammin
Käydä elokuvissa yksin ja ystävän kanssa (esim. Liisa Ihmemaassa, ainakin SATC2)
Kutsua ihmisiä useammin kylään
Laittaa parveke kesäkuntoon (eilen saatiin se siivottua, vielä jotain kivoja kukkia pitäisi hankkia)
Ostaa uusi orkidea (muu kuin phaleonopsis)
Pysyä ostosuunnitelmissani
Tienata vähän rahaa
Nauttia enemmän arjen pienistä iloista ja kauniista asioista
Muistaa viikottainen jalkakylpy
Ostaa silloin tällöin ruokaa Hakaniemen kauppahallista
Käydä ostamassa japanilaisia ruoka-aineksia
Joogaa useammin
Tilaa joku kiva sisustuslehti
Selaa vanhoja Marie Claire Idees -lehtiäni ja inspiroidu tekemään jotain pientä :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti